Marketing Manager των Ελληνικών Κελαριών Θωμάς Κούντσμαν: Το ΚΡΑΣΙ και η διεθνής θέση που του αξίζει

4430

Η «Ελληνικά Κελλάρια Οίνων» είναι μία εταιρία με μεγάλη παράδοση στην παραγωγή κρασιού, η οποία ξεπέρασε τα σύνορα της Ελλάδας πραγματοποιώντας εξαγωγές σε 32 χώρες στον κόσμο. Ο Marketing Manager και Export Director της «Ελληνικά Κελλάρια Οίνων» κ. Θωμάς Κούνστμαν μιλά για την πορεία της εταιρείας, την εδραίωσή της στην ελληνική αγορά, τις συνεργασίες της αλλά και το πώς κατάφερε εν μέσω οικονομικής κρίσης να αυξήσει τον τζίρο της.

-Πότε πρωτοξεκίνησε τη λειτουργία της η επιχείρηση και πως μετεξελίχθηκε σε «Ελληνικά Κελλάρια Οίνων»;

Θωμάς Κούνστμαν: Η εταιρία «Ελληνικά Κελλάρια Οίνων – Δ. Κουρτάκης Α.Ε.» ιδρύθηκε το 1895 από τον Βασίλη Κουρτάκη (1865-1946), ο οποίος ήταν ο πρώτος διπλωματούχος Έλληνας Οινολόγος της σύγχρονης Ελλάδας.

Ο εγγονός του ιδρυτή και γιος του Δημήτρη Κουρτάκη, ο Βασίλης Κουρτάκης, σημερινός Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος της «Ελληνικά Κελλάρια Οίνων – Δ. Κουρτάκης Α.Ε.», ανέλαβε τα ηνία της εταιρίας στα τέλη της δεκαετίας του 1960. Οινολόγος και αυτός, ακολούθησε τα χνάρια του πατέρα του σπουδάζοντας στην Dijon της Γαλλίας και έπειτα Διοίκηση Επιχειρήσεων στην Αγγλία. Η είσοδός του στην εταιρία έφερε νέες ιδέες, νεανική ορμή και βλέψεις για κατάκτηση νέων αγορών πέρα από τα ελληνικά σύνορα.

Το 1972 η εταιρία μετατράπηκε σε «Ανώνυμη Εταιρία» ενώ η εμπορική επιτυχία της περίφημης «Ρετσίνας Κουρτάκη» χρόνο με τον χρόνο απογειώνεται. Οι πωλήσεις μετά το 1980 ξεπέρασαν τα 60 εκατομμύρια φιάλες ετησίως στην ελληνική αγορά.

-Πως έχει επηρεάσει η οικονομική κρίση τόσο τη συνολική εγχώρια αγορά οίνου όσο και την εταιρεία;

Θωμάς Κούνστμαν: Οι εξελίξεις τα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίσης έχουν επηρεάσει σημαντικά την εγχώρια αγορά οίνου. Οι καταναλωτικές συνήθειες έχουν αλλάξει αρκετά λόγω μικρότερου διαθέσιμου εισοδήματος, αλλά και το γενικότερο κλίμα της αγοράς γίνεται όλο και πιο δύσκολο. Καταφέραμε όμως όλα τα χρόνια της κρίσης να τα περάσουμε χωρίς απώλειες και μάλιστα να αυξήσουμε τους τζίρους μας. Τα τελευταία χρόνια έχουμε κάνει πολλές ενέργειες ώστε να κερδίσουμε νέο κοινό. Έχουμε λανσάρει αρκετά νέα προϊόντα και έτσι έχουμε δημιουργήσει μια νέα γενιά πιστών καταναλωτών. Η εμπιστοσύνη του κοινού προς τα προϊόντα και την εταιρία μας θα έλεγα ότι έχει ενδυναμωθεί τα χρόνια της κρίσης.

– Σε ποιες χώρες κάνετε εξαγωγές κρασιού και σε τι ποσοστό κυμαίνονται ετησίως; Ποιοι είναι οι κύριοι εξαγωγικοί προορισμοί;

Θωμάς Κούνστμαν: Ο εξαγωγικός δυναμισμός της εταιρίας αναπτύσσεται τα τελευταία 30 χρόνια, με εξαγωγές προς 32 χώρες της υφηλίου και με σημαντικότερες αγορές αυτές της Γερμανίας, της Βρετανίας και των ΗΠΑ. Η συμμετοχή των εξαγωγών στον τζίρο της εταιρίας προσεγγίζει το 45%.

-Υπάρχει κάποια ποικιλία κρασιού που έχει κερδίσει την προτίμηση των καταναλωτών;

Θωμάς Κούνστμαν: Στην ελληνική αγορά οι καταναλωτές γενικά προτιμούν τις ελληνικές ποικιλίες, κυρίως το Αγιωργίτικο, το Μοσχοφίλερο, το Ασύρτικο, αλλά και τις ανερχόμενες ποικιλίες, όπως η Μαλαγουζιά και το Μοσχάτο Σάμου.

-Συνεργάζεστε τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό με οινοπαραγωγούς. Μπορείτε να μας αναφέρετε κάποιες από αυτές τις συνεργασίες;

Θωμάς Κούνστμαν: H αλματώδης ανάπτυξη των εξαγωγών και η ανάγκη για επέκταση των οινικών της προϊόντων οδήγησε την εταιρία σε μια πρωτοποριακή συμφωνία συνεργασίας με την Οινοποιία Καλλιγά το 1992.  Η «Ελληνικά Κελλάρια Οίνων» ανέλαβε τόσο την παραγωγή όσο και την εμπορία των προϊόντων Καλλιγά στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, προσθέτοντας έτσι μια γκάμα κρασιών εξαιρετικής ποιότητας στο πρόγραμμα προϊόντων της.

Το 2004 η εταιρία προχώρησε σε μια ακόμα δυναμική κίνηση, με την συμμετοχή της κατά 50% στο μετοχικό κεφάλαιο της «Οινοφόρος Α.Ε» και την ανάληψη της εμπορίας των προϊόντων του εκλεκτού παραγωγού κρασιών περιορισμένης παραγωγής Άγγελου Ρούβαλη.

Στα τέλη του 2009 η «Ελληνικά Κελλάρια Οίνων Α.Ε» σύναψε εμπορική συμφωνία αποκλειστικής διακίνησης στην ελληνική αγορά των προϊόντων της μεγαλύτερης Γαλλικής εταιρίας παραγωγής και εμπορίας γαλλικών κρασιών, της Grands Chais de France. H GCF παράγει την φημισμένη σειρά προϊόντων CHENET, την Νο1 γαλλική μάρκα κρασιών παγκοσμίως, με ετήσιο όγκο παραγωγής πάνω από 400 εκατ. φιάλες. Με την κίνηση αυτή, η «Ελληνικά Κελλάρια Οίνων» πρόσθεσε στη γκάμα της εκλεκτά κρασιά εισαγωγής, καθώς και αφρώδεις οίνους που έλειπαν από το χαρτοφυλάκιο των οινικών προϊόντων της.

Τον Μάρτιο του 2010 η «Ελληνικά Κελλάρια Οίνων» προχώρησε σε εμπορική συμφωνία αποκλειστικής διακίνησης τόσο στην Ελληνική, όσο και στην Διεθνή Αγορά, των προϊόντων ΜΠΑΜΠΑΤΖΙΜ. Ο Ανέστης Μπαμπατζιμόπουλος, προικισμένος οινοποιός και αποσταγματοποιός, παράγει στο Κτήμα του στην Όσσα Θεσσαλονίκης μια σειρά βιολογικών κρασιών υψηλής ποιότητας αλλά και τα φημισμένα Ούζα και Τσίπουρά του, τα οποία τον έχουν αναδείξει διαχρονικά ως τον «μετρ της απόσταξης». Μέσα από αυτή την συνεργασία η «Ελληνικά Κελλάρια Οίνων Α.Ε» συμπλήρωσε την οινική της γκάμα με εκλεκτά κρασιά του βορειοελλαδίτικου αμπελώνα, ενώ ταυτόχρονα εισήλθε στην εμπορία και διακίνηση ελληνικών αποσταγμάτων (ούζα – τσίπουρα) υψηλής ποιότητας.

Τέλος, τον Μάρτιο του 2016 η «Ελληνικά Κελλάρια Οίνων» προχώρησε σε εμπορική συμφωνία αποκλειστικής διακίνησης τόσο στην Ελληνική, όσο και στην Διεθνή Αγορά, των φημισμένων Κρασιών του ΕΟΣ Σάμου.

-Ποιο είναι το όραμα της εταιρείας για το μέλλον;

Θωμάς Κούνστμαν: Θέλουμε να παραμείνουμε ηγέτης στον κλάδο μας τόσο στην εγχώρια, όσο και στις διεθνείς αγορές και να πρεσβεύουμε το ελληνικό κρασί διεθνώς με τον καλύτερο τρόπο. Θέλουμε να συμβάλλουμε ώστε το ελληνικό κρασί να κατακτήσει διεθνώς τη θέση που του αξίζει.

πηγή: Βusiness News daily​